2013. október 18., péntek

Szentbékkálla kálvária H


Stációképek hiányoznak.

A kálváriához való anyag-kutatás érdekesen indult: Először ugye az ember a plébániahivatalban próbálkozik (minden eddigi negatív tapasztalat dacára) – ám kiderült, hogy itt nincs is önálló hivatal, csak Káptalantótiban van összevont. Amikor oda telefonáltam s elmondtam mit szeretnék megtudni, azt a választ kaptam, hogy már ne is haragudjak, de fogalmuk nincs, miről beszélek…
Hát nem haragszom, de…. bevallom, kissé elcsodálkoztam.

Ezután a polgármesteri hivatallal próbálkoztam, ugyan sokkal többet ott sem tudtam meg, de legalább azt a tanácsot adták, próbáljam megkeresni Dr. Szűcs Endrét, ő volt az, aki ennek a kálváriának az ügyét segítette, ill. a dolog már vagy 10-15 éve húzódik. 
Nekem sem kellett több, megpróbáltam a varázslatos Internet segítségével megtalálni Dr. Szűcs Endrét – s lám, épp Erdélyben autózva el is értem. Mivel az időpont nem volt alkalmas beszélgetésre, egy későbbi időpontban tudtunk beszélni a kálvária történetéről.

A következőket tudtam meg a kálváriáról:
Szentbékkálán nem volt stációs kálvária Dr. Szűcs Endre gondolata volt, hogy a meglévő, kálváriakereszt közelébe – részben a szép helyi adottságok miatt is – érdemes lenne egy kálváriasort építeni. Családi felajánlásként meg is kezdődött a szervezés, majd az építés. A stációoszlopok mind elkészültek, s mivel az a terv,  hogy minden stációképet más–más művész készítsen, ez a munka kicsit lassabban halad.  Ezért van csak pillanatnyilag 3 kész kép/dombormű – a  munkálatok azonban folyamatban vannak.Az egy sorban elhelyezkedő stációk egy része a kerítésfalba került beépítésre, más részük a szép kilátást megőrzendő, szabadon áll.
Ha valaki arra jár és meglátná, hogy a jelenleg láthatónál több kép van már, megköszönöm, ha lefényképezi és elküldi, kiegészítve ezzel az anyagot.

Az 1-5. képeket  "bolyak"-nak köszönöm !
Az alábbi képeket Győri Diának köszönöm:



VII.stáció
IX.stáció

Az alábbi képeket Pető Máriának köszönöm: 



XIII.stáció



A felújított kereszt











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése