2013. szeptember 4., szerda

Fót kálvária


A szép fóti katolikus templom melletti stációs kálvária igen régen készült, báró Orczy Mária bárónő adott megrendelést a domborművek alkotójának – akinek sajnos nem ismert a neve. A kálvária 1876-ban létesült. Rendben és karbantartva jelenleg is.
„Az épület mellett és mögött kialakított, süllyesztett tér ad helyet a kálvária 14 stációjának. Ide a templom mindkét oldalán lépcső, illetve füvesített rámpa vezet le. A zárt téglakerítés előtt látszó téglaburkolatú építményszerű fülkékben láthatók a festett stációk 4+6+4 osztásban. Az építményeken ajtó is van. A stációk előtt sárga keramit járda fut végig. A zárt udvar egyik sarkában feszület áll.”( http://tajertek.uni-corvinus.hu/?oldal=tajertek&mit=119178   az utolsó 3 képet is innen hoztam.)

 Az alábbi képeket  L. Katalinnak köszönöm: 













Az alábbi képeket pedig Dénes Ildikó készítette, köszönet érte:











2 megjegyzés:

  1. Gratulálok a tökéletes fotókhoz. Tegnap, azaz 2014.10.18-án jártam a helyszínen és Rád gondolva én is lefotóztam. De látom elkéstem. rendkívül értékes munkát jelenítsz meg a blogodban.

    VálaszTörlés
  2. Szia Kyba ! De régen hallottam felőled - örülök, hogy jelentkeztél és hogy ezen a módon is eszedbe jutottam. Mielőtt nekiindulsz egy "túrának" érdemes bekukkantani a blogba, mert hála a segítőimnek elég szépen haladok az anyag begyűjtésével.

    VálaszTörlés